harašíte rádi? přiznejte barvu

Už jsem v práci, ale oči mám ještě zalepený. Navíc jsem zaspal, nálada pod psa, další šedivý den. Na chodbě potkávám jako první Evu. Procedím skrze zuby odpověď na pozdrav. Následuje její úsměv a jako mimochodem na mě po žensku mrkne. „Dneska bílá." Její slova mně rozlepí jedno oko (6:22).

Jen chvíli po Evě dostávám informaci od Elišky, že je tyrkysová (6:28). Následuje černá Bětka (6:40), červená Verča (6:47) a béžová Míša (6:50). Už vidím zcela perfektně, asi jsem se zas tak špatně nevyspal, den je krásný a v pracovním procesu překonávám rekordy. Zvláště po Zuzce, které padá ramínko, tudíž barvu vidím zřetelně jasně sám. Jenže ta mně spiklenecky a mnohoznačně prozradí, že dnes není sladěná. Nechává mi prostor pro fantazii a já můžu jen říct, že jí je zima určitě víc než Táně Míkový (7:15).

Následuje růžová Petra se žlutou Ivetou. Měním se v motorovou myš s údernou silou Stachanovce. Jak je ten svět nádherně pestrobarevnej, hned se v něm líp dělá (9:55).

Potkám holky na cigaretě, a přestože máme ve firmě celkem nevzhledný zelený Dress Code, vidím je v těch jejich barvách. Nemusím je nutně svlíkat do naha, ale představuju si je právě v tom jejich prádélku. Bez kostic, s mašličkami, s volánky, v sametu, bavlně, tanga, nohavičky, sladěný, rovrkočený… Nádhera. Ta nejbarevnější barevná nááádhera (10:14).

„Tak jaká?"

A pozor! To je otázka na mě. Holky přestanou štěbetat a prahnou po odpovědi. Jenže dneska jsem nepřipravenej. Je mi jasný, že kočky rády whiskas, a jestli to nechci zazdít, musím odpovědět po pravdě. Ale jak jsem ráno zaspal, vylítnul jsem v trenkách na noc… Babo raď. Byť se o proužky nejedná, fakt mi přijde jaksi divný přiznat na spoďárech převládající hnědou…

„S medvídkama."

Výbuch smíchu. No možná jsem měl přiznat radši tu hnědou (10:18).

Tak dnes to trvalo čtyři hodiny a vím o barevných variací holek v práci všechno. Není to tak vždy. Třeba nedávno v pondělí. Pracovně jsem ho nazval Černý pondělí. Domluvený holky nebyly, ale všechny byly v temně černým. Jestli ono nebylo před výplatou.

Ne, vážně. Jsem rád, že nejsem třeba horník, že nepracuju jen v mužským kolektivu. Já ty ženský potřebuju. Ty ženský, který si ze sebe uměj udělat srandu, aniž by ztrácely ženskost. Ženský, který pošťuchování s chlapy berou s nadhledem a s úsměvem. Ženský, který si dokážou přiznat, že by si chtěly nějakej ten chlapskej zadek zmáčknout a dokážou pochopit, že chlap na oplátku bojuje s potřebou ženskej zadek plácnout.

Děkuju holkám z práce, že semnou tu hru na barvu hrají. Fakt dokáží moje úsilí a pracovní elán zvednout daleko líp, než všemožný certifikáty, ISA a 5S dohromady. Rád se stávám takovým malým hnědým medvídkem ve vašich rukách, a klidně mě držte za uši. Díky za duhový dny.

Taky už vás nebaví začínat konverzaci o počasí, nebo obligátním haudujůdů? Máte rádi medvídky? Líbí se vám pestrobarevnej svět? Harašíte rádi? Přiznejte barvu

;)

Autor: Jan Dlouhý | sobota 9.11.2013 20:33 | karma článku: 29,52 | přečteno: 2238x
  • Další články autora

Jan Dlouhý

naučte se utíkat

Metro bylo poloprázdný a naproti seděl hodně divný chlap. Kymácel se a něco si mrmlal pro sebe. „Není to náhodou takovej ten pošuk?“ zeptal se mě syn. „Není,“ uklidňuju jeho i sebe, ale nepříjemný pocit se rozlézal po celém těle.

10.6.2017 v 21:21 | Karma: 28,45 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

jako magor aneb to já v tvým věku

„Čemu se tlemíš!?“ konsternovaně pozoruju svého dvanáctiletého syna. Celý se zalyká, koulej se mu slzy po tváři a sotva popadá dech. Koukne na mě a začne se smát ještě víc. Jako magor. „Vraťte mi syna,“ protáčím panenky k nebi.

27.5.2017 v 21:21 | Karma: 29,62 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

dejme jim to najevo

„Splnila jsem mu všechno. Všechno! A von? Ani neřek, že mě má rád, že prej to je přece jasňačka. Ani kytku mi nekoupil, neobjal mě, nepřekvapil. Dyť von mi ani k vánocům nedal dárek. Jen peníze do obálky ať si koupím něco sama!“

13.5.2017 v 21:21 | Karma: 32,59 | Přečteno: 1567x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

udělat si radost dámou nebo udělat radost dámě?

Seděla o stoleček dál. Před sebou právě zalitou kávu, nohu přes nohu, a v ruce cigaretu na špičce, se kterou si dlouze hrála než si ji zapálila. Všimla si, že ji delší dobu pozorujuju. Pokývla hlavou na pozdrav a usmála se na mě.

6.5.2017 v 21:21 | Karma: 31,10 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

radši vztyčený prostředníček než němá ignorace pozdravu

„Jak že? Ani slušné pozdravení, jak stav můj, i jméno mé si vyžadují, nedovedeš dát? Ty věru nevíš čeho slušný mrav si žádá? Tedy ztrestám tě!“ Tak tahle replika z Hurvínka mi naskakuje vždy, pokud mi kdokoli neodpoví na pozdrav.

15.4.2017 v 21:21 | Karma: 33,52 | Přečteno: 1340x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řidičku překvapila mokrá silnice, dodávka skončila po nehodě na střeše

19. května 2024  12:52

Mokrá silnice zřejmě překvapila řidičku Škody Fabie, která způsobila v neděli dopoledne nehodu obce...

Čeští politici jsou v bezpečí. Slovensko musí situaci zklidnit, řekl Lipavský

19. května 2024  12:19

Slovenský tisk atentát na Fica označuje za ránu do srdce tamní společnosti, která čelí pokročilému...

Vozidlo skončilo v poli úplně zdemolované, hasiči vyprostili tři lidi

19. května 2024  12:17

Tři muži se zranili v sobotu večer při vážné nehodě nedaleko Uhřic na Blanensku. Řidič auta značky...

Fico je mimo ohrožení. Pellegrini: Na hovor o uklidnění situace nedozrál čas

19. května 2024  11:06,  aktualizováno  11:59

Na jednání stran k uklidnění situace na Slovensku patrně nedozrál čas, uvedl zvolený prezident...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3178x
představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz