vždycky jde jen o to, jak se 'to' podá

31. 01. 2015 21:21:21
Zálibně si prohlížím opravdu hezkou dívku skrze fotografii v telefonu. „Tak na tu nemáš!,“ prohodí budoucí novomanželka kamaráda, která, asi podle způsobu mého vejrání, pojala podezření, že bych se třeba jako mohl o cosi pokusit na plánované ženitbě. „Myslíš?,“ vracím ji telefon, pozvedám v levé ruce džber piva a nad pravým okem obočí. Vedle mě se začíná řezat kamarád a ani já po chvíli výbuchu smíchu neodolám...

... „Tak to je Johny, Johny Long,“ ukazuje prstem kamarád Jirka hloučku lidí na frajera u baru. „Je to amík z New Yorku a jeho papá je majitel koncernu na lékařský inštrumenty.“ Zkoumavé pohledy okamžitě směřují na kluka v dokonale padnoucích riflích, hedvábné košili, kožených bot s useknutou špičkou a znuděně pokuřujícího nad sklenkou whisky. Johny Long zaregistroval změnu ze zkoumavých pohledů od žen na obdivné, a u mužů namíchané pohledy se závistí nebo čím. Jak se za chvíli dozvím, ten Johny Long, to jsem já.

„Co blbneš vole?,“ ptám se Jirky, který se usmívá nad svým nově vymyšleným, a mně právě předneseným, majstrštykem, bludem a habaďůrou. „Ještě mi čmoudí cigáro támhle na nádraží, nikoho tady neznám, a na držku dostat hned první den v novým městě nechci!“

„Klídek kámo! O to právě jde. Když neznáš nikoho ty, nebude znát nikdo tebe. Takže teď jsi Johny a sleduj co se bude dít,“ načež mě poplácá po rameni, spiklenecky mrkne a ťukne mi o sklenku. Hned využívá domácího prostředí a zvětšuje pavučinu mystifikace, která musí každou chvíli prasknout. Nebo že by ne? „Ty, Jani,“ haleká Jirka na barmanku. „Ty jsi dělala maturu z angličtiny viď. Tadyhle John by uvítal, kdyby si s ním měl kdo pokecat a ty se mu prej líbíš.“ Nevím proč zrudla barmanka, ale já zrudnul při představě, že na mě vybalí angličtinu, z který ovládám jen pár povinných frází a sprostá slova. A oboje blbě. „Tak se děti bavte, já mám ňáký povinnosti,“ řekl Jirka česky, potom něco jen ke mně anglicky, vrazí mi herdu do zad a zmizí v útrobách rozlehlého vyhlášeného klubu v městě perníku.

Barmanka si odvahy nedodala. Za to ze mně po několika panácích odvaha přímo stříkala. Na parketu jsem vytáhl kovovou baterku ve tvaru tužky. Taková malá blbůstka, kterou jsem koupil za pět marek a blikal s ní v rytmu hudby, a kterou Jirka okamžitě glosoval s tím, že to je přesně ten sortiment, který se jako má u.s. rodina tady snaží prodat. Dílo bylo dokonáno. Johny Long opanoval celý klub a chodilo se na něj dívat jako na velmi vzácný a exotický exponát v zoo.

Celou dobu jsem se hrozil, že na mě někdo vybalí angličtinu a v několika větách odhalí celou pravdu. Nestalo se tak a celá ta gloriola Johnyho Longa nepochopitelně strmě stoupala. Nikdo nenašel odvahu vyzvat rodilého mluvčího na pokec. Nenašel se nikdo, kdo by se snažil ukojit zvědavost přímo u mě. Za to Jirka byl v permanenci a palbě otázek. Co si budeme povídat, především dívky nenechal chladné ten tajemný cizinec a stejně jako hvězda Johnyho Longa, stoupala cena samotného Jirky.

Sedl jsem si vedle krásného děvčete s lahvinkou z americké vísky. Prohodil něco málo lámaných frází a holka se chichotala a snažila se odpovídat. Nerozuměl jsem jí a ani mi to nevadilo. Chichotat se přestala až když se objevil její přítel. „To je Johny, chtěla nás asi představit. „Já vím kdo to je, skočil holčině do řeči a zbrunátněl. „Podělanej amík, kterej si myslí, že si tady může všechno koupit! Tak mu hezky řekni, ať zvedne tu svou prdel a sedne si jinam, páč vedle tebe sedím já.“ Pootočil hlavu směrem ke mně a dodal. „Jinak mu zmaluju ksicht, že na to do smrti nezapomene, viď.“ Samozřejmě jsem pořád dělal, že nerozumím česky ani slovo a dívka se mi asi snažila říct, že vedle ní sedět nemůžu. Nakonec jsem vstal a sebou vzal i lahev. „Tu flašku tady moch nechat né, když je tak prachatej.“ A ještě jsem za sebou zaslechl něco o tom, že dívky přítel se chová jako debil, a že by neškodilo být chvíli galantní jako tady Johny Long.

Nad ránem jsme s Jirkou potkali onoho nevraživce na pánech. Přišel když už jsme si myli ruce a byli na odchodu. „Se mu to machruje amíkoj, když má tolik peněz, konstatoval hlasitě při vrávorajícím vykonávání potřeby. Podívali jsem se s Jirkou na sebe a pak na něj. Už s rukama v ručníku Johny Long pronesl krásně česky. „Myslíš, že s prachama bys tu mušli trefil?“...

... „Je to podle toho, jak se to podá. Vidělas film Zelený peklo?,“ ptám se budoucí novomanželky. „Tak to se koukni, tam se ta věta několikrát objevuje.“

„Co tím chceš říct?“

„Jen to, že při dostatku času dokážeš dostat kohokoliv kamkoliv. Uvěříš tomu, čemu chceš sama věřit. Pravda? Takže stačí poznat v co chceš věřit a zmanipuluješ se tam vlastně sama.“

„To je blbost!“

„Je dost dobře možný, že si teď někdo hraje se mnou. Možná s tebou, to se nedá vyloučit. Tutovka ale je, že kdosi manipuluje s náma všema. Ať je to hra, podvod, bouda, habaďůra, těžko ji odhalíš. Protože vždycky jde jen o to, jak se to podá.“

Autor: Jan Dlouhý | sobota 31.1.2015 21:21 | karma článku: 32.29 | přečteno: 3799x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 13.90 | Přečteno: 188 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.50 | Přečteno: 195 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.91 | Přečteno: 125 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.07 | Přečteno: 190 | Diskuse

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma článku: 13.75 | Přečteno: 516 | Diskuse
Počet článků 101 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3177

představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...