radši vztyčený prostředníček než němá ignorace pozdravu

15. 04. 2017 21:21:21
„Jak že? Ani slušné pozdravení, jak stav můj, i jméno mé si vyžadují, nedovedeš dát? Ty věru nevíš čeho slušný mrav si žádá? Tedy ztrestám tě!“ Tak tahle replika z Hurvínka mi naskakuje vždy, pokud mi kdokoli neodpoví na pozdrav.

Zdravím kudy chodím. V obchodech, na úřadech, v práci, v hospodě, všude. Letmo i srdečně, ale vždy hlasitě. A nehraju hru kdo začne první a jestli vůbec. Ať už je to pozdrav zdvořilý, uštěpačný, sarkastický, nebo žoviální, měl by prostě oboustranně zaznít. Bez pozdravu nevím na čem s dotyčným jsem, tudíž beru za vděk mrknutím okem i nahozeným úsměvem. Nakonec i ten zdvižený prostředníček je mi příjemnější než totální ignorace!

...

Jsou tři hodiny ráno a kolegovi z práce se udělalo nedobře. Je to na něm vidět, duhová víla je proti němu jednobarevná skvrna, mělce dýchá a brní ho levá ruka. Erzetu nevolám, ale okamžitě ho sám vezu na pohotovost do nemocnice. „Dobrý den, tady kolega...,“ chci odvyprávět paní z kukaně na příjmu co vím. „Moment,“ skočí mi bez pozdravu celá ta kukaň do řeči, „doklad o zaplacení pohotovostního poplatku máte?“ Nemám. Kolega se sveze na židli a já rvu stokorunu do automatu. „Mám,“ jásám, v jedné ruce s lístečkem nad hlavou, a v druhé svírám vrácenou desetikábly do sta.

Teď už pár minut sedíme v dlouhé hale před kýženými dveřmi se záchranou. Jsme tu sami a je ticho. Z jiných dveří se vynoří sestřička, která míří přímo k nám. Samozřejmě pozdravím. „Dobrý den.“ A nic. Myslím, že ji muselo dát hodně práce dělat, že nás nevidí. Každopádně zaplula za dveře kam máme namířeno i my. Za pár chvil ty naše dveře otevřela ze vnitř paní doktorka. „Dobrý den.“ A zase nic. Jen si nás změřila pohledem, nechala dveře otevřené a zacouvala zpátky. Nechápavě jsem kouknul na kolegu, ale ten měl starosti sám se sebou. „No tak prosim,!“ zazněl z ordinace rozkaz k nástupu.

Ale jo, pomohli mu. Píchli mu pigáro, dali prášek pod jazyk a máme počkat, než mu spadne tlak dvě stě deset na sto čtyřicet. „Ty vole, voni ani nezabučej,“ už jsem to nevydržel a musel si ulevit. Kolega sice už nabírá barvu, ale zmohl se pouze na lehké pokrčení ramen.

Druhé měření tlaku po půl hodině ukázal pokles toho vyššího na sto padesát. Sláva. Kolega se pomalu obléká a proto lékařskou zprávu přebírám já. Výměnou jsem sestře vložil do dlaně tu desetikorunu, která mi zbyla z automatu. „To máte na příště za pozdrav,“ užívám si její překvapený výraz, „no jo, huba by vám neupadla.“ Kolega se rozchechtal, evidentně se mu udělalo líp. A mně taky.

...

Normální je pozdravit. Úplně obyčejná principiální slušnost velí pozdravit. Vždyť co na tom je? Rozpohybuju několik obličejových svalů a zapojím hlasivky. Dobrý den, ahoj, jak je, nazdar, zdravím, dobrej, čau, má úcta, zdarec. Jsem člověk zdravící. Dokonce zdravím několikanásobně denně. Třeba v práci. „Co děláš, si mě dneska už zdravil.“ Jenže, jak si nejsem jistý, že už jsme se dneska viděli, radši zdravím znovu. Však ona mi ta huba vopravdu neupadne. A furt lepší být za vola, že už zdravím potřetí, než být debilem co nezdraví vůbec.

Moje paní se tomu mému zdravení směje. Ji totiž taky zdravím několikrát za den. To si takhle odběhnu na pavlač na cigárko, nebo pro očistu do sprchy, a hned jak se vrátím, stoupnu si do futer a halekám: „Ahóóój.“

;)

Autor: Jan Dlouhý | sobota 15.4.2017 21:21 | karma článku: 33.52 | přečteno: 1337x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 13.90 | Přečteno: 189 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.50 | Přečteno: 195 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.91 | Přečteno: 125 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.07 | Přečteno: 190 | Diskuse

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma článku: 13.75 | Přečteno: 516 | Diskuse
Počet článků 101 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3177

představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...