už nebudu podceňovat mladou generaci

25. 02. 2017 21:21:21
„Hele, co to napsal za status ten tvůj mlaďas?,“ zeptal se mě kamarád a tvářil se pobaveně. „Vo ničem nevim.“ Sáhne do kapsy a na mobilu mi ukazuje text mého syna. Čučim a koulím očima. Nejsem si jist, jestli jsem to chtěl číst.

Nedávno mi přišel mail, že se mnou chce přátelit Jan Dlouhý. Zmatek, který to ve mně vyvolalo, nebudu moc rozpitvávat. Ale že jsem chvíli pochyboval o svém duševním zdraví, je fakt. Schizofrenie ve stádiu pokusu, asi tak. Rozuzlení na sociální siti na mě čekalo v podobě mého dvanáctiletého syna. O to větší překvapení bylo zjištění, že už nějakou chvíli tenhle komunikační kanál využívá. Jen mi to, syčák jeden, neřekl. A neřekla mi to ani mamka, se kterou to upekl. Myslím, že chvíli váhal, jestli je dobré se vzájemně sledovat. O čemž já přemýšlím do teď.

„To někde zkopíroval. To určitě není jeho,“ povídám poté, co si vrátím vypadlé oči z důlku.

„Ale to víš, že to jeho je. To psalo dítě, tady, né? To vidíš!“

„Na tohle přece ještě nemá.“

„Ty vole, nepodceňuj ho! Pisálek po tobě. A oproti tobě aspoň vtipnej.“

Doma jsem si přišoupl židli k počítači o něco blíž než obvykle a četl synův elaborát.

...

3 DŮVODY PROČ SE NAŠE REPUBLIKA ŘÍTÍ DO PRDELE

1. Důvod - MISHA & METADON
Toto bych nezařazoval do horší kategorie... Nic méně pro někoho to může znamenat "revoluce" české hudby. Přiznám se, že je mi to upřímně jedno. Jsem na obou stranách. Ale stejně jsem to sem zařadil, protože pro někoho to KONEC SVĚTA znamená.

2. Důvod - BATOLATA S TABLETEM
Jsem strýcem levého kolene dvou dětí. Oba dva mají už od tří let tablety, což mi přijde jako nesmysl. Já jsem třeba v třech letech neměl tucha co to ten tablet je. Vystačil jsem si s vojáčkama a plyšákama. K tomu to bych také mohl přiřadit, že mají osmileté děti Facebook, ale o tom třeba jindy. Přesto, že mě osobně to přijde brzo, dle mého názoru je to věc rodičů.

3. Důvod - POKÉMON GO!
Všichni neustále hrají pokémon GO. Vždyť za chvíli budeme všichni žít ve virtuálitě a na realitu budeme rádi když si někdo vzpomene. Mě teda přijde absurdní běhat venku s mobilem v ruce a čerpat si data. A proč to nedělat?
- Vyčerpají se vám data
- Nebudete dávat pozor na cestu, zakopnete, rozbijete si hubu a mobil zároveň. Ale pak vlastně alespoň tu debilitu nebudete mít na čem hrát...
- A když zakopnete, lidi na vás koukají jak na magora

A jak toto vnímáte vy?

...

Shrnu to. S bodem dva souhlasím v plném rozsahu. Ovšem s body jedna a tři jsem nepohl vůbec. Nepomohlo kafe s cigaretou, ani potemnělá pavlač, ani na závěr sklenka vína s pozdním sběrem. To ale neznamená, že bych ve výsledku se synem nesouhlasil. Vlastně nakonec můžu být rád, že našel pouze tři důvody proč jde naše republika ... víte kam.

„Honzáne? Tos fakt napsal ty?“

„Nó. Proč jako?“

„No. Né jako,“ kroutím se, přeci mu teď nemůžu přiznat, že jsem ho podcenil, že bych do něj neřekl, že by mohl vůbec tímhle způsobem přemýšlet. A tak samozřejmě řeknu tu největší hovadinu, která se od rodiče očekává.

„Ty sprostý slova by sis moch odpustit.“

Chvíli na mě koukal a pak se začal smát. Nevydržel jsem, a smál se taky. Sobě.

A tímto slibuji juniorovi, že už ho nebudu poceňovat. Jakož to i celou dorůstající generaci. Možná jejich problémům úplně nerozumím, ale chce se mi věřit, že až vyřeší problém s Mischou a Metadonem, zaměří se na průšvihy, který pro ně připravujeme my. Nějak nemám strach, že by to nezvládli. Zatím cinkaj mobily, ale až dojde na cinkání klíčů, já se divit nebudu...

;)

(děkuji synkovi za povolený copyright)

Autor: Jan Dlouhý | sobota 25.2.2017 21:21 | karma článku: 32.50 | přečteno: 1850x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 6.88 | Přečteno: 101 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.48 | Přečteno: 197 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 131 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 101 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3177

představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...