na seznamce se nediví, že nemám holku

„Pánové, to je pro vás opravdu tak velký problém, po několika mailech ve slušnosti ukončit psanou konverzaci?“ Tak zněl text v záplavě inzerátů. Byl to spíš takový vzkaz. Anonymní. Odepsal jsem, jako by to byla diskuze.

„Dovoluji si upozornit, že přesně to samé chování je totožné i u vás žen. A přitom by stačilo napsat s grácií třebas díky a přeji hodně štěstí. Honza“

Jaké bylo mé překvapení, když se druhý den se objevila v poště tato odpověď:

„Milý Honzo, asi si nenatrefil na mě. Já bych ti odpověděla a pokud bys měl zájem a jsi z Prahy nebo okolí, tak bych se i s tebou sešla. Měj se. Lenka.“

Ale no tak proč ne, o náhody není nouze a schůzka na slepo by mohla být zajímavá. Dáme kafe a poklábosíme o životě. Jsem pro.

„Dobré ráno Lenko, že by nedělní překvapení? Jsem přímo z centra Prahy, tudíž mohu být do hodiny kdekoliv. Dáme úplnou schůzku na slepo? Mám až do pěti hodin čas a třeba na pokec u kávy bych čas investoval. Může to být zajímavé. Jdeme?“

„A proč zrovna do pěti? Už dneska? Ty jsi dobrý, já mám na kamnech oběd, musím vařit, je neděle. Co v úterý, dělám do čtyř.“

„Protože na šestou musím jít dělat pro změnu já. Protože dnes by nebyl čas přemýšlet. Protože je venku hezky. Protože proč ne? Buď vaříš něco šíleně náročného a nebo je to maso děsně tuhý. Dobrá, když si pospíším, můžu až do šesti. Přemlouvat tě nebudu, ale jestli trochu můžeš, tak dodělej co musíš a pojď.“

„Pořád marně přemýšlím proč tak naléháš? A kdo za mě asi tak dodělá co? To tu jako podle tebe mám nechat rozdělaný oběd a špinavý nádobí ve dřezu? Mám takový pocit, že hledáš holku jen na to jedno. V tom případě já nemám zájem. Čau.“

Šmarjá Jósef tak co tu máme? Podle slov věk hádám do pětadvaceti, víc asi ne. Pracuje někde v kanceláři, státní správa, tak něco. Pořádkumilovná, vznětlivá, plánovací, děti mít nebude, a nejspíš žije u rodičů. Sází na sebe, trochu moc, za tou slupkou bude hromádka nervů. Kozoroh, beran, nebo lev. A co je asi nejdůležitější, někdo ji dal pořádně za uši. Že bych jí popíchnul?

„Marně nepřemýšlej. Na dnešek jsem měl plánován koupaliště, ale na to je zima. Prostě jsem si říkal, že by to bylo zajímavý, takhle náhle a naslepo. Odepsáním na tvůj výkřik, měl být jen příspěvkem do diskuze. S nabídkou setkání si přišla ty. Mně je fakt úplně jedno jestli se sejdeme nebo ne. Předpokládám, že ti je mezi 22-26ti a nejspíš ti někdo ublížil. Což je mi líto. Mimochodem, oslovení čau se nejen mě vyloženě ekluje. Tak hodně štěstí Lenko.“

S tím jsem ukončil konverzaci, stačilo mi. Děvče vychladlo a druhý den se ozvalo znovu.

„Čau, říkám, když jsem naštvaná. Ale jinak díky za kompliment, ale bohužel nejsem mezi 22-26 lety. Je mi přes třicet. A když jsem naštvaná, tak neznám bratra. Jsem lev. Pracuju v kanceláři. Vzhledem k tomu, že máma je v práci, tak se takhle střídáme ve vaření atd. Nenechám přece tátu, aby si mazal chleba, to by mě hanba fackovala. Tak se zítra sejdeme? Pošli odkaz na tvůj profil, abych věděla s kým budu mít tu čest.“

„Profil nemám. Myslel jsem, že to bude schůzka na slepo. Bydlím v centru, netuším kde ty, ale třeba na půl cesty by to šlo.“

„Tak mi pošli aspoň fotku nebo se podepiš celým jménem. Já pracuju tam a tam, ty bydlíš v centru kde?“

A je to tady. Dobře tedy, ze schůzky na slepo nebude nic. Nemusím být počítačový mág, abych si zjistil víc. Pár kliknutí a neznámá Lenka eS dostává slušné obrysy. Že je člověk silný za klávesou a za monitorem je známá věc, ale tahle holčina je silná moc. Bych se skoro vsadil, že na tom úřadě sedí od školky. Slíbil jsem schůzku? Slíbil, tak to holt dotáhnu.

„Slečno Lenko eS, jmenuji se Honza Dé a bydlím tam a tam a je mi tolik a tolik. Takže zítra v šest? Fotku posílám.“

„Kdepak jsi vzal moje příjmení?“

Bombardování mailem pokračuje celé odpoledne, jedna otázka za druhou.  

„Honzo, docela mě zajímá co děláš? Já dělám u soudu. A trochu se rozepiš, vůbec nepíšeš.“

„Lenko, dělám s lidmi, ale to teď není podstatné, alespoň pro mě. Myslím, že si můžeme popovídat zítra a na živo. Spisovat se mi moc nechce.“

„Práce je přece důležitá, protože za ní dostáváš peníze a ty jsou k životu důležité. Nájem a složenky platit musíš. Ještě jsi mi neodpověděl na otázku, kde jsi vzal moje příjmení?“

„Lenko, doba Jane Austinové je dávno pryč. Bez urážky, mě zajímají jiný věci, když se seznamuju. Empatie, emoce, pocity, vůně.“

„Narovinu, není mi dvacet, abych měla hlavu v oblacích nebo si ji nechala zamotat pěkně navoněním chlapem atd.  A naposledy se tě ptám, kde jsi vzal moje příjmení!“

„Život je o kompromisech a fakt nejsem Jirásek. Psát si můžeme ledacos a pravda to být nemusí. Já prostě dám na stisk ruky a pohled do očí. Nežiju v iluzích, přesto mám své sny a za těmi jdu. Nesnáším nadřazenost, ultimáta a jakýkoliv násilí, včetně toho verbálního (toť má odpověď na tvé příjmení). Zajímám tě? Pokud ano, dej vědět, kde se po čtvrtý odpo sejdeme. No a pokud ne, myslím že to oba přežijeme. Takže?“

„Pro mě tohle není ale odpověď, jenom výmluvy. Když nejsi schopný mi dát lidskou odpověď, jenom tyhle řeči, tak se měj.“

„V pořádku, taky si myslím, že jsme lidsky každý někde jinde, což bylo cítit hned. A ještě jedna věc, tak nějak mě nepřekvapuje, že kluky, s kterýma sis psala, a kteří ti ani nedokázali napsat nějakou slušnou odpověď na rozloučenou, malinko chápu. Bereš se moc vážně, nejsi nad věcí. Není nutné všechno pochopit, ono to stačí přijmout. Tak hodně štěstí Lenko.“

Reakce byla okamžitá.

„Se nedivím, že nemáš holku!“

Upřímně? Já taky ne…

;)

Autor: Jan Dlouhý | sobota 17.9.2016 21:21 | karma článku: 34,51 | přečteno: 2049x
  • Další články autora

Jan Dlouhý

naučte se utíkat

Metro bylo poloprázdný a naproti seděl hodně divný chlap. Kymácel se a něco si mrmlal pro sebe. „Není to náhodou takovej ten pošuk?“ zeptal se mě syn. „Není,“ uklidňuju jeho i sebe, ale nepříjemný pocit se rozlézal po celém těle.

10.6.2017 v 21:21 | Karma: 28,45 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

jako magor aneb to já v tvým věku

„Čemu se tlemíš!?“ konsternovaně pozoruju svého dvanáctiletého syna. Celý se zalyká, koulej se mu slzy po tváři a sotva popadá dech. Koukne na mě a začne se smát ještě víc. Jako magor. „Vraťte mi syna,“ protáčím panenky k nebi.

27.5.2017 v 21:21 | Karma: 29,62 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

dejme jim to najevo

„Splnila jsem mu všechno. Všechno! A von? Ani neřek, že mě má rád, že prej to je přece jasňačka. Ani kytku mi nekoupil, neobjal mě, nepřekvapil. Dyť von mi ani k vánocům nedal dárek. Jen peníze do obálky ať si koupím něco sama!“

13.5.2017 v 21:21 | Karma: 32,59 | Přečteno: 1567x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

udělat si radost dámou nebo udělat radost dámě?

Seděla o stoleček dál. Před sebou právě zalitou kávu, nohu přes nohu, a v ruce cigaretu na špičce, se kterou si dlouze hrála než si ji zapálila. Všimla si, že ji delší dobu pozorujuju. Pokývla hlavou na pozdrav a usmála se na mě.

6.5.2017 v 21:21 | Karma: 31,10 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

radši vztyčený prostředníček než němá ignorace pozdravu

„Jak že? Ani slušné pozdravení, jak stav můj, i jméno mé si vyžadují, nedovedeš dát? Ty věru nevíš čeho slušný mrav si žádá? Tedy ztrestám tě!“ Tak tahle replika z Hurvínka mi naskakuje vždy, pokud mi kdokoli neodpoví na pozdrav.

15.4.2017 v 21:21 | Karma: 33,52 | Přečteno: 1338x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3178x
představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz