pankáčovo velmi pozdní odpoledne aneb brigáda není pro každého

Strojek na holení vousů se zakousl do šedivých skrání a náhle se nad uchem skví holá kůže. Chybným, myšleno vůbec žádným, nastavením velikosti zástřihu, jsem si během pěti minut způsobil přeměnu v Mohawka na válečné stezce...

Už na střední škole jsem strašně toužil být pankáčem, co chtěl nosit na půl vyholenou hlavu s velikým čírem. Né proto, že bych byl bůhví jaký anarchista, ale kvůli pocitu svobody, s ohledem na věk té rádoby dospělosti. Záviděl jsem tehdy klukům jejich kožené křiváky a pocvokované kalhoty a zavírací špendlíky v uších a hlavně šílené holky schopné všeho. Protože pouhý kroužek v uchu a roztrhané džíny, ve kterých mě do školy stejně nepustili, jaksi na klub tehdejších pankáčů nestačilo. A tolik jsem se snažil. Z té bandy jsem to byl já, kdo získal brigádu v místním koloniálu, protože jsem vypadal ještě normálně. Ale do klubu mi nepomohlo ani placení za všechny po nezřízené konzumaci piv a následné demolici restaurace Sever, ani několik průserů vzatých jen na sebe, ani rozhodně nejlepší pogování široko daleko, ani vlastní potkan na rameni. Nebylo číro, nebyl punk, nebyla všehoschopná holka.  Já byl jen outsider na periférii rebélie s vymezením se vůči společnosti pouhopohou sympatií. „Srabe zpátečnickej!“ A teda taky srab. Ale rodiče mě živili a dodělat školu byla povinnost. Sen o pankáči jsem odsunul s příslibem, že možná, jednou, třeba. Že ona ta svoboda přijde.

Škola skončila a přičichl jsem k penězům. Měl jsem jich dost, pak víc, a ještě víc. A pořád mi to bylo málo. Na žebříčku hierarchie jsem dospěl k bludu, že již jsem na místě nadřazeném a nikoliv podřízeném. Že je to přesně opačně mi došlo o dost později. „Honzo, sundej tu naušnici, přeci jen bys měl reprezentovat,“ zněl diktát tehdejšího šéfa, „jo a s tím mercedesem neparkuj u práce, co si řeknou lidi, kdes na to vzal.“ Autem jsem parkoval o dva bloky dál a dírku po náušnici si nechal zarůst. „Ty seš fakt strašnej srab.“ A zase byl srab. Ale prachy jsou prachy, no né? Sen o pankáči jsem odsunul s příslibem, že možná, jednou, třeba. Že ona ta svoboda přijde.

Najednou roky letí jako splašený koně a život vás semele a zmuchlá jako papír od sekaný. A v tom marastu, který navenek vypadá nevábně, zjistíte, že je vám dobře. Užíváte si to a na vás vykukuje maličký pocit svobody. Ono je jedno co máte na hlavě, to důležitý je v ní. Ale říkejte to ve společnosti kde značka hraje prim, s fixací na to, že hadry dělaj člověka.

...

slefie není známkou panku

Omyl jsem si plešatou hlavu a číro jemně natužil. Pobaveně jsem sledoval v zrcadle svůj výraz vrahouna. Dlouháne, tak to je teda prda a vyšel jsem z koupelny ukázat výtvor synovi. Jeho zděšení mě rozesmálo, ale nakonec se mě nezřekl.

K vánocům jsme si pořídili potkana. Ona je to holka, Zvědavka se jmenuje. Teď k mýmu číru dokonale pasuje. Podařilo se nám ji vycvičit, a protože pořádně povyrostla, objednali jsme si v místním obchodu takový popruhy pro domácí mazlíčky na venčení.

„Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli...,“ pokouším vznést dotaz na ty kšíry při vstupu do zverimexu, ale z poza plenty se vyřítií chlápek v takovým tom  klasickým pršiplášti a nenechal mě ani doříct větu a vrhá se mi v ústrety.
„Ne ne ne! Ta brigáda už je zamluvená!“

I po dalším týdnu zve cedule na dveřích zverimexu kolemjdoucí k případné brigádě. No a ten popruh stál kilo a Zvědavka se z něj stejně vždycky dostane. Ale ten pocit návratu o čtvrt století zpět, to je k nezaplacení.

Punks not dead.

;)

Autor: Jan Dlouhý | sobota 23.7.2016 21:21 | karma článku: 32,33 | přečteno: 1055x
  • Další články autora

Jan Dlouhý

naučte se utíkat

Metro bylo poloprázdný a naproti seděl hodně divný chlap. Kymácel se a něco si mrmlal pro sebe. „Není to náhodou takovej ten pošuk?“ zeptal se mě syn. „Není,“ uklidňuju jeho i sebe, ale nepříjemný pocit se rozlézal po celém těle.

10.6.2017 v 21:21 | Karma: 28,45 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

jako magor aneb to já v tvým věku

„Čemu se tlemíš!?“ konsternovaně pozoruju svého dvanáctiletého syna. Celý se zalyká, koulej se mu slzy po tváři a sotva popadá dech. Koukne na mě a začne se smát ještě víc. Jako magor. „Vraťte mi syna,“ protáčím panenky k nebi.

27.5.2017 v 21:21 | Karma: 29,62 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

dejme jim to najevo

„Splnila jsem mu všechno. Všechno! A von? Ani neřek, že mě má rád, že prej to je přece jasňačka. Ani kytku mi nekoupil, neobjal mě, nepřekvapil. Dyť von mi ani k vánocům nedal dárek. Jen peníze do obálky ať si koupím něco sama!“

13.5.2017 v 21:21 | Karma: 32,59 | Přečteno: 1567x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

udělat si radost dámou nebo udělat radost dámě?

Seděla o stoleček dál. Před sebou právě zalitou kávu, nohu přes nohu, a v ruce cigaretu na špičce, se kterou si dlouze hrála než si ji zapálila. Všimla si, že ji delší dobu pozorujuju. Pokývla hlavou na pozdrav a usmála se na mě.

6.5.2017 v 21:21 | Karma: 31,10 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

radši vztyčený prostředníček než němá ignorace pozdravu

„Jak že? Ani slušné pozdravení, jak stav můj, i jméno mé si vyžadují, nedovedeš dát? Ty věru nevíš čeho slušný mrav si žádá? Tedy ztrestám tě!“ Tak tahle replika z Hurvínka mi naskakuje vždy, pokud mi kdokoli neodpoví na pozdrav.

15.4.2017 v 21:21 | Karma: 33,52 | Přečteno: 1338x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Prodej dvou jednotek 1+kk
Prodej dvou jednotek 1+kk

Nivy, Dačice - Dačice IV, okres Jindřichův Hradec
2 904 000 Kč

  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3178x
představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz