vzdávám hold sestřičkám

Žena při porodu se bolestí jen lehce přiblíží utrpení, které zakusí muž při zvýšené teplotě. Mám odzkoušeno, že vnímám bolest pouze při nedostatku adrenalinu. Když jde o život, je to bez bolesti. Ovšem při rýmě? To umírám... 

Co jsem živ, chodím do jediného zdravotního střediska, k jedinému praktickému lékaři, respektive k jediné paní doktorce. Ale protože se přes půlku života toulám světem, přeci jen do rodného města nezajedu kvůli každé prkotině, počet návštěv by se za dvacet let dal spočítat na prstech jedné ruky. Tudíž, pokud už se rozhoupu a svou doktorku navštívím, je to pro mě velký svátek. Nebudete mi to věřit, ale voní mi to tam. Už jen jak vlezu do auly prvorepublikové vily bývalého pana továrníka, dýchne na mě závan dětství. A já se usmívám. Uvidím svou oblíbenou zdravotní sestřičku. Na sestřičky totiž trpím od mala.

Moje paní doktorka se mnou mluví jako se synem. Vyšetří, proklepe tělo, změří tlak, pustí žilou a vyhubuje. „Ty na sebe tak prdíš!“ A já se usmívám. Prohlížím si ji, zapomněla zestárnout bo co. A sestřička? Ta věčně usměvavá brunetka s laskavýma očima, s neuvěřitelně dlouhýma nohama, ani po těch letech nepotřebuje připomenout mé jméno a neomylně vytáhne z kartotéky. Hlavou mi proběhne vzpomínka, jak jsem se jako kluk probudil s hlavou na jejích prsou poté, kdy jsem zkolaboval po odevzdání celých třech mililitrů krve. Nádhera. „Honzo?“ vytrhne mě ze snění a z pohledu na její hooodně přeplněný dekolt, „už můžete do ordinace.“ No vida, i ve čtyřiceti dokážu zrudnout. A zase se usmívám.

Proti doktorkám nic nemám, ale ty většinou léčí a to většinou docela bolí. Kdežto sestřičky, to je jiná, ty mi nikdy neublížily. „Tak to dáme obkládek na hlavinku, natřeseme polštářek, změříme teplotku, a prášíček zapijeme jů?“ Cítím z nich takovou maminkovskou něhu a lásku a klid. A od určitého věku jsem navíc ztratil imunitu vůči jejich ženskosti. A tu já tuze rád. Možná jsou někde sestřičky semetriky, ale těm jsem se do rukou nedostal.

Do mého života citelně zasáhly čtyři sestřičky. Každá jinak, každá v jinou životní etapu, ale všechny byly, a jsou, úžasné. Jsou krásné, kolikrát bych i simuloval, abych je mohl vidět. Jsou pracovité, kolikrát stihnou několik prací najednou a osobní život k tomu. Jsou chytré, kolikrát zírám na to jejich celoživotní studium. Jsou laskavé, kolikrát bych si zasloužil spíš výprask. Mají sexy hlas a dokáží poradit i po telefonu, když už se nemůžeme setkat. Já prostě sestřičky miluju.

Jedna z těch mých sestřiček mi občas pošle pohled až z Arábie. Opravdu. Ta opačná pracovní migrace je možná zvláštní, ale dost dobře pochopitelná. A mně vám je z toho prachbídně a stydno.

Jestli jsem to dřív neudělal, tak dnes vám, sestřičky moje, z celého srdce děkuji za všechnu pomoc a záchranu. Vzdávám hold nejen vám, ale i všem vašim kolegyním, které našly smysl života v pomoci druhým. Děkuju, děkuju, děkuju!

 

... Bolí mě hlava a klouby,  mám rýmu, kašel a zvýšenou teplotu. Vypadám děsně a cítím se hrozně. Odmítám vstát z postele. Respetive nemůžu vstát, protože v nejbližších hodinách musím bezpochyby umřít. Ruším esemeskama plánovaný program a trpím v pelechu v ukrutných mukách. Pípne mi mobil a z posledních sil si chci přečíst alespoň requiem. Ale tam, bože můj, obrázek sestřičky s hrozícím prstem. Nevím proč, ale ta náhlá exploze adrenalinu z nadledvinek, mě prudce vymrští z postele. Náhle jsem svěží, cítím se skvěle a bolest je nenávratně pryč.

 Díky sestřičky!  

;)

 

Autor: Jan Dlouhý | sobota 11.6.2016 21:21 | karma článku: 34,18 | přečteno: 1527x
  • Další články autora

Jan Dlouhý

naučte se utíkat

Metro bylo poloprázdný a naproti seděl hodně divný chlap. Kymácel se a něco si mrmlal pro sebe. „Není to náhodou takovej ten pošuk?“ zeptal se mě syn. „Není,“ uklidňuju jeho i sebe, ale nepříjemný pocit se rozlézal po celém těle.

10.6.2017 v 21:21 | Karma: 28,45 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

jako magor aneb to já v tvým věku

„Čemu se tlemíš!?“ konsternovaně pozoruju svého dvanáctiletého syna. Celý se zalyká, koulej se mu slzy po tváři a sotva popadá dech. Koukne na mě a začne se smát ještě víc. Jako magor. „Vraťte mi syna,“ protáčím panenky k nebi.

27.5.2017 v 21:21 | Karma: 29,62 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

dejme jim to najevo

„Splnila jsem mu všechno. Všechno! A von? Ani neřek, že mě má rád, že prej to je přece jasňačka. Ani kytku mi nekoupil, neobjal mě, nepřekvapil. Dyť von mi ani k vánocům nedal dárek. Jen peníze do obálky ať si koupím něco sama!“

13.5.2017 v 21:21 | Karma: 32,59 | Přečteno: 1567x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

udělat si radost dámou nebo udělat radost dámě?

Seděla o stoleček dál. Před sebou právě zalitou kávu, nohu přes nohu, a v ruce cigaretu na špičce, se kterou si dlouze hrála než si ji zapálila. Všimla si, že ji delší dobu pozorujuju. Pokývla hlavou na pozdrav a usmála se na mě.

6.5.2017 v 21:21 | Karma: 31,10 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

radši vztyčený prostředníček než němá ignorace pozdravu

„Jak že? Ani slušné pozdravení, jak stav můj, i jméno mé si vyžadují, nedovedeš dát? Ty věru nevíš čeho slušný mrav si žádá? Tedy ztrestám tě!“ Tak tahle replika z Hurvínka mi naskakuje vždy, pokud mi kdokoli neodpoví na pozdrav.

15.4.2017 v 21:21 | Karma: 33,52 | Přečteno: 1338x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:41

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3178x
představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz