vraťte mi Reneé

„Tak jsem viděla tu tvou krasavu,“ slyšel jsem od přítelkyně ještě dříve, než jsem si stačil sundat bundu v předsíni. Velmi zákeřně položená věta oznamovací, na zhola nic nepřipraveného muže. Nehledě na sarkasmus v hlase, ani ten nevěští nic dobrého. „Se ti divim.“ Co to jako má být? Kamufláží, v podobě pádu k botníku při zouvání, získávám několik drahocenných vteřin k nalezení opětovné rovnováhy. Té duševní. Urychleným propátráním v dostupné paměti nenalézám žádný důvod k panice a přesto polknu na prázdno. „Jak moje? Co moje?“

„Se posaď a dívej!,“ dosedám do křesla a pozoruju malou myšku v dlani přítelkyně, která se jala proklikávat nahuštěnou sítí informací rozsvícené obrazovky.

„Mám hlad.“

„Vydrž!,“ naposledy klikne a dlaní překryje titulek článku s. S kým vlastně? Kdo to je? Čučím na obrazovku a snažím se doostřit. Na fotce žena a asi bych ji měl znát, bo co, ale něco tak ošklivého mi nic neříká.

„A to je kdo?“ Místo odpovědi jen hurónský smích. A teprve pak mi to docvakne. To je moje Reneé. To neé! To je Reneé. Tedy Reneé Zellweger, nebo co kdysi byla. Kam se poděla ta krásná vražednice z Chicaga, drsňačka od Cold Montain a roztomilá Bridget Jonesová? Rychle pročítám článek a nevěřím co vidím. Tak na tobě se teda chirurgův skalpel vyřádil. Zapomínám na hlad. Vraťte mi Reneé! …

Pamatuji si spolužačku ze základní školy, Oldřiška se jmenovala. Stačilo malinko přišít uši a z příšerky se stala hezounká holka. Nepatrný zákrok té holčině změnil svět. Už tehdy, před lety, se nad přišitím uší nikdo nepozastavoval a za několik let se nikdo nebude pozastavovat nad celou škálou zákroků moderní kosmetické chirurgie. A rozhodně díky za ně, že jsou. Někdo tyhle zákroky odsuzuje, já nikoliv. Díky za každou znovuzrozenou dívku a ženu, kterým se změní jejich život. Díky za jejich zvýšené sebevědomí. Odstraněné křečové žíly, zvednutá oční víčka, plastiky. Víte proč? Protože, když budou spokojené samy se sebou a budou se mít rády, je naděje, že budou mít rády i mě. Mám to ověřené. Vím, že to nedělaly kvůli mě, ale kvůli svým pocitům. Snad každého napadnou v tomto směru ženská prsa. A já vám povím, že jsem byl u toho, když si je jedna má přítelkyně nechala operativně zmenšit, a u druhé, která si je nechala zvětšit. Ta proměna v psyché byla naprosto skvělá a ty holky rozkvetly. Takže, jestli touží po nějakém svém vylepšení, říkám ano.

Ale je to jako se vším, všeho s mírou. Kdo nezná hranici, stane se karikaturou. 

… „Vidiš, další co neunesla stárnout,“ glosuje kýváním hlavy přítelkyně.

„Ale neé. Trochu to přehnala nó.“ Snažím se Reneé, snažím, přeci tě hned tak od sebe neodeženu.

„Trochu? Sim tě. To je ošklivismus prvního stupně!“

„Hm,“ dávám přítelkyni za pravdu. „Mi řekni proč?“

„Tak jedině, že se chystá nová série Star Treku,“ a šup, chechtáme se oba.

Když už jsme u toho bulváru, otevírám další stránku. Stejně jak mi ta Evička Farná prokoukla.

„Koukni Evička. Ta je viď?“

„Seš strašnej!,“ a štípne mě do zadku.

Štípanec mě pálí, ale stejně se přiblble usmívám na monitor. Evička je jistotka, mám alespoň deset patnáct let klid. A Reneé? Měním svůj výkřik z titulku: nevracet, nechte si ji.

;)

Autor: Jan Dlouhý | sobota 7.2.2015 21:21 | karma článku: 26,32 | přečteno: 1961x
  • Další články autora

Jan Dlouhý

naučte se utíkat

Metro bylo poloprázdný a naproti seděl hodně divný chlap. Kymácel se a něco si mrmlal pro sebe. „Není to náhodou takovej ten pošuk?“ zeptal se mě syn. „Není,“ uklidňuju jeho i sebe, ale nepříjemný pocit se rozlézal po celém těle.

10.6.2017 v 21:21 | Karma: 28,45 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

jako magor aneb to já v tvým věku

„Čemu se tlemíš!?“ konsternovaně pozoruju svého dvanáctiletého syna. Celý se zalyká, koulej se mu slzy po tváři a sotva popadá dech. Koukne na mě a začne se smát ještě víc. Jako magor. „Vraťte mi syna,“ protáčím panenky k nebi.

27.5.2017 v 21:21 | Karma: 29,62 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

dejme jim to najevo

„Splnila jsem mu všechno. Všechno! A von? Ani neřek, že mě má rád, že prej to je přece jasňačka. Ani kytku mi nekoupil, neobjal mě, nepřekvapil. Dyť von mi ani k vánocům nedal dárek. Jen peníze do obálky ať si koupím něco sama!“

13.5.2017 v 21:21 | Karma: 32,59 | Přečteno: 1567x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

udělat si radost dámou nebo udělat radost dámě?

Seděla o stoleček dál. Před sebou právě zalitou kávu, nohu přes nohu, a v ruce cigaretu na špičce, se kterou si dlouze hrála než si ji zapálila. Všimla si, že ji delší dobu pozorujuju. Pokývla hlavou na pozdrav a usmála se na mě.

6.5.2017 v 21:21 | Karma: 31,10 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

radši vztyčený prostředníček než němá ignorace pozdravu

„Jak že? Ani slušné pozdravení, jak stav můj, i jméno mé si vyžadují, nedovedeš dát? Ty věru nevíš čeho slušný mrav si žádá? Tedy ztrestám tě!“ Tak tahle replika z Hurvínka mi naskakuje vždy, pokud mi kdokoli neodpoví na pozdrav.

15.4.2017 v 21:21 | Karma: 33,52 | Přečteno: 1338x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3178x
představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz