Jan Dlouhý

představte si fotograii, na které je kolotoč.. takový ze starých časů, se zdobenou stříškou, velkými koni, draky a tak, sedí na nich lidé a točí se a záběr je zastaví v pohybu a jsou z nich rozmazané barevné šmouhy.. stojím před kolotočem, zády k němu (černobíle), ne příliš daleko, můžu se kdykoliv otočit, splynout s vířícími barvami, ale dost daleko na to, aby mě ta neosobní rychlost nepohltila.. prý mám na výběr.. říkala to Virginie ;)

dlouhy.jan@email.cz
  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3178x

Jan Dlouhý

přinutit kolovat krev

Ploužil jsem se domů. Ulice zacpaná kolonou aut a tramvají. Před domem blikající hasiči, policie, a právě odjíždějící záchranka. Divadlo pro dav čumilů skrz který se musím prodrat. „Zdovolenim. Tak sakra, uhněte! Já tady bydlím!“

7.1.2017 v 21:21 | Karma: 29,40 | Přečteno: 1088x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

aby se ze skřítka nestal skřet

Nikdo mi neřekl, že čas je poplatný i pro skřítky. Ten můj se objevil jednoho sobotního rána a než bych se byl nadál, vyrostl o metr a jeho hmotnost se zvýšila už 10x. Při pohledu na jeho apetit se bojím, aby jednou nesežral i mě.

22.8.2015 v 21:21 | Karma: 31,74 | Přečteno: 1791x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

sáhněte mi na dítě a zabiju vás

Snažíte se vychovávat dítě k úctě k člověku, k životu jako takovému, ke slušnosti, respektu, pokoře. Vštěpujete mu své znalosti a zkušenosti. Vedete ho k hodnotám, kterým věříte, a které po vás vyžaduje společnost, abyste věřil. To vše je v pořádku, a tak tomu věříte vy i vaše ratolest dokud ... dokud vaše dítě nepotká hyeny(smus).

22.2.2014 v 22:33 | Karma: 34,04 | Přečteno: 2874x | Diskuse| Společnost

Jan Dlouhý

to bych mu ji fláknul taky - policisti jsou taky jenom lidi

„Teče mu krev z pusy, mám mu zavolat rychlou?“ Ptal se ten mladší policista toho staršího. Starší vzhlédl od rozepsaného protokolu o nehodě, a já věděl, že se musím přiznat hned. „Víte, za to můžu já.“ A začal jsem popisovat, co se vlastně toho rána stalo...

1.2.2014 v 20:33 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2338x | Diskuse| Společnost

Jan Dlouhý

nikomu tě nedám - není milovat jako milovat

Vztahy se mění někdy o překot, někdy zvolna. Než jsem do důsledku seznal, že mám synka, už měl na dortu svíčky tři. Než si synek uvědomil, že má tátu, sfoukával ještě o další tři svíčky víc. Znáte chlapy, jsme pomalejší. Tedy já rozhodně ano a synek je v tom, díky mně, geneticky dispozičně stejně.

18.1.2014 v 21:44 | Karma: 30,35 | Přečteno: 1906x | Diskuse| Osobní

Jan Dlouhý

jako když tě kopne kůň

S bojovným výrazem v pomalované tváři, chystá se William Wallace, s rozmáchlým mečem nad hlavou, proklát tělo nepřítele, kterého přemohl a jemuž předurčil neodvratitelný konec. V tomtéž okamžiku soku spadne přilbice z hlavy a on se dívá do tváře.. svému příteli. Meč mu padá z rukou.. zuřivost se vytrácí.. tvář se zkřiví bolestí.. oči zalejí slzami.. podlomí kolena.. padne k zemi neschopen boje.. neschopen čehokoliv... Bože, jak tuhle scénu ze Statečného srdce miluji.

16.3.2013 v 19:08 | Karma: 17,91 | Přečteno: 1154x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Dlouhý

pusa by se maminkám dávat měla

Po víkendu stráveném u mojí mamky jsme se loučili na prahu dveří a nabádal jsem synka, aby dal babičce pusu. Při cestě po schodech se mě zeptal, proč že jsem babičce pusu nedal taky. Evidentně mu v hlavě vrtalo, že já jsem jí tu pusu prostě nedal. Sumíroval jsem si v sobě co říct, jenže pauza na odpověď byla zřejmě natolik dlouhá, že ještě dodal: „Pusa by se maminkám dávat měla.“ Vážnost svého mínění dokládal pokýváním své čtyřleté hlavy. Osobně nemusím přemoudřelá dítka, ani když je to mé vlastní, ale tentokrát jsem mu musel dát za pravdu.

11.2.2012 v 19:46 | Karma: 36,07 | Přečteno: 2307x | Diskuse| Osobní

Jan Dlouhý

Honzíkova cesta

Honzíku, tak na poprvé celkem pohoda viď? Nervozita na Tobě ani nebyla znát, když jsme Tě s mamkou šli prvně vyprovodit do školy. To se přiznám, že strach jsem neměl, ale nervózní jsem byl. A to přesto, že jsi mě celé léto nevědomky přesvědčoval, že na to máš.

10.9.2011 v 9:35 | Karma: 23,73 | Přečteno: 1134x | Diskuse| Ostatní